3070381307 |
De la programació competencial als processos d'ensenyament i aprenentatge |
2020-2021 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
14/10/2020 - 10/4/2021 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Sant Josep |
|
trav. de Barcelona, 78-82 (Sant Vicenç dels Horts)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La programació s’ha d’entendre com l’explicitació de les intencions educatives i del pla
d’actuació o d’intervenció d’un equip docent durant un període temporal determinat. És,
per tant, una eina al servei del professorat, ja que l’ajuda a
anticipar i concretar què ha de fer a l’aula i com ho ha de
fer. També és un mitjà de comunicació professional, en
tant que permet compartir significats per prendre decisions
en la planificació del procés d’aprenentatge dels alumnes i
fer el seguiment de les actuacions previstes, i esdevé una eina útil perquè els equips docents reflexionin sobre la
seva tasca educativa i sobre la progressió dels aprenentatges dels alumnes. Alhora, permet garantir la continuïtat educativa quan es donen canvis en l’equip
docent.
|
| |
Objectius |
Revisar i consensuar conceptes.
Establir unes bases de la metodologia competencial.
Elaborar objectius competencials.
Elaborar activitats competencials.
Conèixer l’avaluació autèntica.
Elaborar instruments i proves d’avaluació
Elaborar la programació.
Compartir i debatre les programacions elaborades.
|
| |
Continguts |
Conceptes bàsics de metodologia competencial.
Elaboració dels elements curriculars de la programació i primera sessió d'avaluació).
Concreció de la programació de centre i idees clau per a l'elaboració de les programacions)
|
| |
Formador/a |
Empar González Tirado
|
| |
Avaluació |
Revisió de les programacions i els canvis implementats en el centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Participació activa tant a escala presencial com virtual i elaboració de les tasques requerides.
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|